• Font disponibil
  • Opțiuni font

Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public




Declarații de avere și interese



Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese reprezintă acte personale, putând fi rectificate numai în condiţiile prevăzute de Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnitătilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative.

Declaraţiile de avere și de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere, în conformitate cu Anexa nr. 1 din Legea nr. 176/2010.

Declaraţiile se depun anual, până la data de 15 iunie

Potrivit legii, declarațiile de avere și declarațiile de interese (depuse începând cu luna octombrie 2010) se afișează pe pagina de internet a instituției prin anonimizarea adresei imobilelor declarate (cu excepția localității unde sunt situate), adresei instituției care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum și a semnăturii.

Actualizat prin grija
Compartimentul Managementul Resurselor Umane
* 03.03.2025




Rapoarte de activitate


Principalele activități derulate la nivelul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj.

Obiective ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj pentru anul 2025:


- Creșterea calității serviciilor pentru copiii care beneficiază de măsuri de protecție specială, centre de zi, centre de recuperare și persoane adulte protejate în unități rezidențiale de protecție sau care beneficiază de servicii de recuperare de zi;

- Accelerarea ritmului de dezinstituționalizare și prevenirea instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități prin crearea de servicii alternative în comunitate și sprijinirea familiei; Dezvoltarea serviciilor de sprijin personalizat pentru adulții cu dizabilități. Pregătirea inițială și continuă a profesioniștilor care vor lucra în comunitate. Creșterea atractivității sectorului de servicii de sprijin pentru persoanelor cu dizabilități.

- Creșterea gradului de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități.

- Creșterea capacității de evaluare și monitorizare a respectării drepturilor copilului și a persoanelor adulte, a calității serviciilor sociale în acord cu standardele minime de calitate;

- Dezvoltarea rețelei de asistenți maternali concomitent cu creșterea gradului de instruire și perfecționare a acestora în acord cu nevoile specifice copiilor;

- Promovarea parteneriatului instituțional, eficientizarea intervenției în echipa multidisciplinară în oferirea de servicii copiilor și persoanelor adulte aflate în evidența instituției, în acord cu nevoile identificate;

- Creșterea numărului de copii adoptabili și a numărului de copii adoptați, concomitent cu sprijinirea, consilierea, informarea familiilor care doresc să adopte sau au adoptat;

- Eficientizarea procesului de management de caz în domeniul protecției copilului și a persoanelor adulte, prin reanalizarea instrumentelor de lucru, a creșterii colaborării între specialiștii implicați în procesul de evaluare și oferire de servicii, a creșterii gradului de participare și implicare a beneficiarilor la luarea deciziilor care-i privesc;

- Promovarea integrării/reintegrării sociale și profesionale a copiilor și a tinerilor care beneficiază de măsuri de protecție specială sau rezidență în servicii sociale pentru persoane adulte cu dizabilități prin informare, consiliere vocațională, acces la formare profesională, facilitarea accesului la un loc de muncă, prin colaborarea dintre managerii de caz, personalul de specialitate și furnizorii de servicii;

- Prevenirea și combaterea formelor de violență domestică, violență asupra copilului și trafic, prin derularea de campanii de informare, conștientizarea drepturilor pe care le au și a serviciilor disponibile;

- Respectarea angajamentelor asumate în cadrul proiectelor aflate în stadiul de implementare; creșterea capacității de accesare a fondurilor pentru îmbunătățirea serviciilor existente sau pentru crearea unor noi servicii sociale care să vină în întâmpinarea nevoilor beneficiarilor;

- Promovarea parteneriatului cu autoritățile publice locale din județ, cu organizații neguvernamentale acreditate, în scopul promovării unor acțiuni comune, identificării unor soluții în interesul beneficiarilor, schimbului de bune practici, informării, identificării unor nevoi sociale și elaborării planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul județului;

- Creșterea performanțelor profesionale ale personalului prin participarea la cursuri de perfecționare/formare profesională.


Director general
Nicoleta MOLNAR





Strategia Națională Anticorupție 2021 - 2025



Strategia Națională Anticorupție (denumită în continuare SNA) 2016-2020, în corelare cu recomandările formulate de formatele internaționale anticorupție la care România este parte sau la care participă, a promovat schimbarea paradigmei în ceea ce privește abordarea strategică în acest domeniu.

Astfel, SNA 2016-2020 a inclus obiective și măsuri care să acționeze asupra cauzelor mai profunde ale corupției, abordarea nefiind limitată la combaterea fenomenului.

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj, în calitate de insituție publică înființată în subordinea Consiliului Județean Cluj cu scopul de a asigura la nivel județean, aplicarea politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum si altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială, cu rol în administrarea și acordarea beneficiilor de asistență socială și a serviciilor sociale de a menține funcționalitatea socială a persoanei, urmărind reinserția în mediul propriu de viață familial și comunitar cu rol de a asigura respectarea drepturilor precum și punerea în aplicare a legilor, a decretelor Președintelui României, a hotărârilor și ordonanțelor Guvernului, a hotărârilor consiliului județean și de a dispune măsurile necesare pentru aplicarea ordinelor și instrucțiunilor cu caracter normativ la nivelul unității.



Compartimentul Managementul Resurselor Umane



0264-420-146
mru@dgaspc-cluj.ro




G.D.P.R.


Notă de informare privind prelucrarea datele cu caracter personal în contextul aplicării Regulamentului UE 679/2016

Începând cu data de 25 mai 2018 se aplică Regulamentul UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD). Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj (D.G.A.S.P.C. Cluj), cu sediul în Cluj, str. G-ral Eremia Grigorescu, nr.37-39, este instituţie publică cu personalitate juridică înfiinţată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, fiind înregistrată în Registrul de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal al Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu numărul de operator 16190.

În sensul prezentului Regulament privind protecția datelor:
Date cu caracter personal: înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (persoana vizată); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi, nume, număr de identificare, date de localizare, identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale. D.G.A.S.P.C. Cluj colectează şi prelucrează date şi informaţii, inclusiv de natura datelor cu caracter personal, cu aplicarea prevederilor Regulamentului UE 679/2016. Date cu caracter personal pe care le prelucrăm: nume şi prenume, CNP-ul, data şi locul naşterii, seria şi numărul actului de identitate, cetăţenia, date din actele de stare civilă, telefon/fax, adresă de domiciliu si corespondenţă, e-mail, date despre familie, situația economică și financiară, istoricul educaţional şi profesional - profesie, loc de muncă, formare profesională, diplome studii, calificări, certificări, date privind cazierul judiciar, date biometrice - imagine, informaţii despre sănătate, date bancare, informaţii cu privire la înregistrările audio-video ale camerelor de supraveghere instalate în vederea asigurării ordinii și protecţiei în spaţiile operatorului, orice alte date personale necesare în exercitarea obligaţiilor legale ce ne revin.
Operator de date cu caracter personal: înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenţia sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabileşte scopurile şi mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile şi mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern; (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, str.G-ral Eremia Grigorescu nr.37-39.
Prelucrare date cu caracter personal: înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.
D.G.A.S.P.C. Cluj colectează în mod direct de la persoana vizată şi indirect din surse autorizate date cu caracter personal, prin mijloace de prelucrare automatizate şi manuale, în scopul realizării atribuţiilor şi obligaţiilor prevăzute de actele normative care guvernează sistemul de asistenţă socială şi serviciile sociale, respectiv în cadrul raporturilor de muncă și de serviciu în condițiile legii. D.G.A.S.P.C. Cluj prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal numai dacă și în măsura în care v-ați dat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal sau dacă prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale. Refuzul de a furniza operatorului datele personale necesare, atrage imposibilitatea prelucrării şi utilizării datelor necesare în scopurile specificate şi a includerii dumneavoastră în categoria beneficiarilor de servicii oferite de către D.G.A.S.P.C. Cluj. Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării şi prelucrării de către operator. Informaţii privind datele cu caracter personal pot fi comunicate, în condiţiile legii, către alte autorităţi şi instituţii publice, operatori terţi sau împuterniciţi. Datele cu caracter personal obţinute de la operator pot fi prelucrate de către solicitanţi doar în scopul pentru care au fost solicitate, respectiv furnizate. Destinatarii au obligaţia de a respecta reglementările legale privind protecţia persoanelor în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi confidenţialitatea acestor date.
Persoana vizată (beneficiar): persoană fizică ale cărei date personale sunt obiect al prelucrării datelor cu caracter personal și care poate fi: beneficiar de servicii sociale furnizate de către D.G.A.S.P.C. Cluj ori alți furnizori de servicii sociale publici/privați, reprezentantul legal al copilului/adultului cu/fără dizabilități, salariați ai instituției (inslusiv asistentul maternal profesionist), orice persoană care a solicitat eliberarea atestatului pentru adopție, etc.
Durata prelucrării: Determinarea perioadei de prelucrare a datelor are în vedere durata de acordare a drepturilor şi prestaţiilor sociale, respectiv până la încetarea/expirarea drepturilor de asistenţă socială, durata contractelor şi angajamentelor legale ale instituţiei, termenele legale de arhivare, precum şi situaţiile în care operatorul poate justifica în baza legii necesitatea sau obligaţia de a stoca astfel de date. Conform Regulamentului UE nr.679/2016 persoanele fizice vizate cărora li se prelucrează date personale beneficiază de următoarele drepturi generale: dreptul de acces la datele cu caracter personal, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul legat de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusive crearea de profiluri, dreptul la plângere. Pentru informaţii privind prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal sau dacă doriți să vă exercitați un drept, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată, la D.G.A.S.P.C. Cluj din str. G-ral Eremia Grigorescu, nr.37-39, Cluj sau la adresa de mail: gdpr@dgaspc-cluj.ro. Persoanele vizate nemulțumite de răspunsul formulat la cererea având ca obiect exercitarea unui drept prevăzut de Regulamentul (UE) 679/2016 privind protecția datelor, pot înainta plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu sediul în Bulevardul G-ral Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poştal 010336, Bucureşti, România , e-mail: anspdcp@dataprotection.ro sau se pot adresa justiţiei.

Noul Regulament General privind Protecția Datelor ( 2018 )
GDPR Elemente de noutate ANSPDCP
ANSPDCP - Ghid - Întrebări și răspunsuri cu privire la aplicarea Regulamentului (UE) 2016/679)
Regulament nr. 679 din 27.04.2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)



Transparența decizională

LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public



Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public




Achiziții publice



Compartimentul achiziții publice îndeplinește următoarele atribuții specifice:

1. Gestionează activitatea de achiziții publice pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj;

2. Întocmeşte strategia anuală a achizițiilor publice și programul anual al achiziţiilor publice în baza nevoilor şi priorităţilor identificate la nivelul instituţiei, în funcţie de resursele bugetare aprobate precum şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri;

3. Centralizează și ține evidența tuturor proiectelor pe care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj le derulează;

4. Întocmeşte documentaţia de atribuire pe suport hârtie şi/sau magnetic, privind procedurile de achiziţii publice organizate de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj şi o supune spre aprobare Directorului general; asigură accesul (acolo unde este posibil şi prin mijloace electronice) operatorilor economici, colaborează cu compartimentele tehnice de specialitate în elaborarea caietului de sarcini (specificaţii tehnice) şi în funcţie de complexitatea problemelor care urmează să fie rezolvate în aplicarea procedurii de atribuire;

Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului propriu al D.G.A.S.P.C. Cluj




Voluntariat


Voluntariatul este foarte practicat în ţările Europei Occidentale şi SUA, de către oricine, fie că sunt studenţi, şomeri, angajaţi sau pensionari. Nevoia fiecăruia de a da ceva în schimb către societate, de a-i ajuta pe cei mai puţin norocoşi sau de a lupta pentru o cauză umanitară este mult mai dezvoltată în aceste ţări.

În România legislaţia de specialitate în domeniul voluntariatului este reglementată de Legea Nr.78 din 2014 cu modificările şi completările aduse ulterior. Astfel această lege reglementează clar drepturile şi obligaţiile atât ale voluntarului cât şi ale organizaţiei gazdă.

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj încurajează, îndrumă şi este alături de persoanele interesate să desfăşoare activităţi de voluntariat în centrele instituţiei.

Actele necesare în vederea desfăşurării activităţii de voluntariat sunt: scrisoare de intenţie, curriculum vitae, consimţământul părinţilor pentru minori, analize medicale: secreţie faringiană, coprologic, coproparazitologic, VDRL, ITN, contract de voluntariat, angajament de confidenţialitate, declaraţie privind asumarea riscurilor epidemiologice (de îmbolnăvire), cazier judiciar.




Buget, bilanț


Bugetul pe titluri de cheltuieli, articole și alineate, pe anul 2023